zaterdag 28 september 2013

Colour your hair ? Do's & Dont's

      
Hoi , ik heb net mijn i love fall TAG geschreven en ik kon niet wachten om weer te schrijven. Om 4 uur had ik een afspraak bij de kapper, die mijn haar weer helemaal recht op één lengte heeft gekipt , en in de stoel naast mij werd een meisje geknipt en geverfd. In een blauwe dip dye met kleuren overloop, het begon vanaf haar schouders in een soort babyblauw en haar puntjes waren heel mooi diep blauw gekleurd. Ik vond het echt prachtig en een dip dye in een kleurtje is echt zoiets dat ik al heel lang wil maar simpelweg gewoon niet durf. Door dat meisje raakte ik geinspireerd om een artikel te schrijven met de do's en dont's van je haar kleuren in een fel kleurtje. Ook heb ik een paar handige tips voor jullie op een rijtje gezet. Lees snel verder ! 

Als je van plan bent om je haar te dip dyen heb je als eerst natuurlijk wat inspiratie nodig over hoe je het wil. Hier alvast wat inspiratie voor jullie





Zo kun je zien dat er bij elke haarkleur wel een kleur dip dye past. Veel mensen zijn bang voor felle kleurtjes omdat het snel vloekt met je kleding of simpelweg gewoon met je haarkleur. Maar als je een beetje lef hebt kun je al snel veel kleuren bij elkaar dragen. De meeste dingen die echt vloeken zie je al gauw bij jezelf, maar het aller belangerijkste is om een kleur te kiezen waar jij je goed bij voelt. Ik heb hier alvast een paar tips gegeven over welke kleur dye bij jou haarkleur word geadviseerd:

Bruin haar: bruin haar hangt er heel erg vanaf, je hebt donkerbruin die neigt naar de zwart, maar je hebt ook net geen blond. Meestal zie je mensen met bruin haar en dan hebben ze blonde puntjes, dat is een vrij natuurlijke dye. Als je wilt gaan voor iets fellers en je hebt een donkerbruine kleur, dan word geadviseerd om voor een lichtere kleur te gaan zoals een perzikkleur of een lichtroze. Met donkere paarse kleuren word het al gauw heel erg down. Als je lichtbruin haar hebt kan eigenlijk van alles, probeer dan juist eens een fel kleurtje. Dat geeft een heel erg leuk effect !

Zwart haar: mensen met zwart haar laten hun haar vaak overlopen in een lichtbruin. Dat past eigenlijk het best bij zwart. Als je dan toch voor een kleurtje wil gaan kies dan voor een lichter kleurtje dan je haarkleur, dan heb je een mooi balans. Ook bij zwart zou een perzikkleurtje goed staan, of als je echt fel wil gaan een diepe aquablauw. Ga met zwart niet voor donkere kleuren anders krijg je al snel een vrij somber donker idee.

Rood/oranje haar: één van de wat moeilijkere haarkleuren, maar zeker ook niet onmogelijk ! Rood of oranje haar kan je heel mooi laten overlopen in blond, dat is 1 van de natuurlijkste manieren. Maar rood kan ook wel een kleurtje hebben. Ga niet voor roze of perzikkleur daar word de kleur alleen maar fletser van. Ga voor iets knallends, een felle blauw, of zelfs een groen.

Blond haar: En dan krijgen we de meest makkelijke. Blond haar kun je eigenlijk alles mee. Geen 1 kleur vloekt bij blond. Alleen kun je blond niet over laten lopen in een lichter kleurtje op een natuurlijke manier. Dus moet je wel een kleurtje ! Alle kleurtjes kunnen eigenlijk wel met blond haar. En als je echt lef hebt ga dan voor meerder kleurtjes in je haar. Paars en roze bijvoorbeeld, of blauw en roze.

Voor elke haarkleur is er dus wel een kleurtje. Maar dip dye beschadigt je haar ook, en het blijft niet voor eeuwig zitten. En hoe breng je het het beste aan ? Hier nog een paar tips voor als je de eerste keer je haar gaat dyen.

1. Doe een oud shirt aan of doe een handdoek om je schouders, het is je haar dus er is een grote kans dat je tegen je kleren aan komt

2. Het beste resultaat krijg je door het te laten doen bij een kapper, daar krijg je toch het meest proffesionele effect.

3. Bij de meeste haarkleuring krijg je een kwast, bij sommige merken is die wel fijn, bij andere niet. Zodra je een kwast hebt die niet fijn werkt gebruik dan een oude tandenborstel, werkt vaak ook heel fijn.

4. Merken die fijne dip dye haarkleuring verkopen:  Syoss heeft hele fijne kleurspoelingen in naturelle kleurtjes, maar als je voor een echt fel kleurtje als blauw wil gaan raad ik je aan om even op eBay te kijken. Die verkoopt van die potjes met een slijmerige substantie die vrij goed is.

5. Als je eerst wil kijken of dip dye je eigenlijk wel staat, er zijn bij de action speciale krijtjes om je haar te dip dyen en dat kan je er onder de douche weer af wassen. Je kunt elke dag een andere kleur doen en zien welke kleur het best bij jou past. Als je elke dag een kwartiertje eerder op wil staan hoe je haar niet eens te verven. Kijk wel uit voor regen ! eBay heeft ze trouwens ook.


Dit was het dan, ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. En als je van plan bent om je haar te dip dyen dan wens ik je veel succes en het staat vast prachtig. Misschien durf ik het later ook nog wel eens. Wie weet!




xxxxxx         Emma



Geen opmerkingen:

Een reactie posten